zondag 8 december 2013

DECEMBER

  Om de maand sfeervol in te zetten heb ik een workshop bloemschikken gevolgd en dit is het resultaat :
 
I went to a workshop of flower art and this is what I made.
 
 
Heel eenvoudig om te maken, dit zijn wc-rolletjes en huishoudrollen omwikkeld met t-shirt lint en gevuld met oasis. Dan groen erop prikken en allerlei kerstdecoratie. In het echt schittert het nog meer.
Ik ben heel blij met het resultaat.
 
It's made with rolls of toilet- paper, wrapped with jersay ribbon and filled with oasis. Then you have to put the wintergreen in it and decorate with all x-mas things.
 
****
 
Ook met onze laatste hortensia's maakte ik nog een gezellig hoekje in huis.
Het bankje kocht ik vorige zomer in Delft en het past met heel veel verschillende kleuren.
 
With our last horstensia's from the garden, I made this cosy corner in the house.
 
 
 
****
 
Het breien gaat goed vooruit en ik zit al aan de 3de kleur (dan nog eentje) van mijn colsjaal.
Het idee komt van de blog van Cherry Heart, zie enkele blogjes terug!
Het is de rijstpapsteek, 1rechts, 1 averechts.
 
The shawl I'm knitting makes good progress.
 
 
   
 
 
En ben ook bezig aan een 2de kerstsokje, deze keer met strepen.
 
And this will become a 2nd little sock.
 
 
 
****
 
Wat gaat de tijd toch snel en kerst is nog maar 2 weken meer van ons af.
Tijd dus om het kerstgerief van de zolder te halen. O jee, dat worden hier ieder jaar meer dozen!!!
 
Only 2 weeks to go for X-mas, so my DH had a job!
Taking the christmas decoration from the attic.
 
 
 
 
Dit jaar wil ik mijn 'voordeur' versieren met roze, fuchsia en een tikje groen. Dus morgen maar eens beginnen sorteren wat ik allemaal kan gebruiken. Ben ook wat houten spulletjes aan het herschilderen in de juiste kleur alsook wat gehaakte kantjes om erbij te leggen. Je hoort er nog van.
 
Dit weekend was het stockverkoop hier in de buurt van mandjes en kleine decoratie.
En dit heb ik er gevonden
 
This year I want to decorate our house with some pink accents at the entrance. I'm busy painting  wooden things in the right colour. I also found nice decoration from a sale.
I'd like to paint pink stars on the white baskets.
 
 
 
 
 
 
 
 
Op de witte mandjes ga ik een roze ster sjabloneren en dan een mini-kerstboom erin of een hoop kerstballen van de kringloopwinkel, daar kan je trouwens heel mooie dingen vinden voor weinig geld!
 
 
 
En nu nog wat bijlezen in mijn lievelingsmagazines.
Als het maar crea en deco is!!!
 
And these are the latest magazines for some more inspiration!!!
I'm never out of ideas.
 
 
***************************
 
 
 
 
 
 


 










 
 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Lovely photos Steph, your flower art is very clever. it looks pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je met veel leuke dingen bezig. Dat bloemstuk is echt leuk geworden en de mandjes zullen ook leuk worden net als de rest. Veel plezier ermee. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, dat bloemstuk met dat tshirt lint vind ik zo leuk maar wat is tshirten lint?Als ik vragen mag. Je maakt super leuke dingen.roger.verheyen2@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lint was van de bloemiste en is gemaakt uit tricot. Je zou het zelf kunnen maken door een t-shirt vanaf de onderste boord in een spiraal te knippen, dus telkens rond en rond gaan, zonder te stoppen, aan een stuk door. Het lint dat je dan hebt moet je wat uitrekken, dan krult het om aan de boorden en heb je een rond lint ipv platte lijnen.

      Verwijderen